tisdag 29 januari 2013

V. 5

Tyvärr är det så att jag har blivit sjukskriven igen och kommer förhoppningsvis tillbaka tisdag nästa vecka. Om ni vill ha kontakt med skolan kan ni maila Jenny Ahlsson eller Daniel Bravell.

Nästa vecka är det dags för nationella prov i svenska. Eleverna kommer att vara i sin svenskgrupp med sin svensklärare. På tisdagen den 5/2 börjar vi 8.30 med det första provet. Först kommer eleverna att göra läsförståelse i 80 min sedan har de 20 min rast och sedan 70 min skrivning. De är i det klassrummet som de brukar ha svenska. De elever som läser Svenska som andraspråk kommer att vara i sal 26.

På torsdagen den 7/2 är det dags för den andra delen av provet. Vi börjar 8.30 och då är det 70 min läsförståelse, 20 min rast och sedan 60 min skrivning.

På eftermiddagarna är det lektioner som vanligt. De elever som har en dator och använder den i skolarbetet ska även använda den när provet görs så det är viktigt att den kommer med.

Om man vill kan man gå in på www.skolverket.se och läsa om de nationella proven.

Eleverna får under provet inte ha mobiler på sig utan de kommer att samlas in innan provet. Självklart får man inte prata med andra elever när provet pågår. Eftersom det är ganska kort tid kan eleverna äta eventuella mellanmål på rasten och inte ha med sig mat till provet.

Slutligen vill jag påminna om att veckans läxor kvarstår även om inte jag är där. Tex Veckans ord är fortfarande till fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar